close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ניתוח אף במגזר החרדי

מערכת שורשכה חשוון, תשפא12/11/2020

עיצוב אף שאינו כירורגי, המופקד בידיו של מנתח פלסטי מומחה לטיפולי פנים, יכול להשיג תוצאות נהדרות

תגיות:

האפשרויות המדהימות שמציעים ההליכים הפלסטיים המודרניים לא פוסחים גם על המגזר החרדי. היום, יותר ויותר אנשים מקרב אוכלוסייה זו מתחילים לבחון את מגוון האפשרויות לשיפור המראה

שלהם, כולל כמובן ניתוחי אף.

מציאות זו לא מפליאה, במיוחד לאור פסק ההלכה של הרב שמואל אליהו משנת 2005, המתיר ניתוחים פלסטיים. היתר זה מאפשר לתת מענה לא רק לשיפורים קוסמטיים מתונים, אלא גם למקרים מצערים יותר שבהם חוסר טיפול בבעיה קוסמטית מטרידה, עלול להוביל לצער ולדיכאון. כמו במקרים של נשים המתקשות למצוא שידוך בשל פגם חיצוני כלשהו במראן, או במקרים של אנשים שהמראה החיצוני שלהם נפגע באופן חמור כתוצאה מתאונה או מחלה.

מהן האפשרויות העומדות בפני המגזר החרדי לשיפור מבנה האף?

קיימים היום שני הליכים עיקריים לשיפור מבנה האף, המוצעים למגזר החרדי תוך שמירה על דיסקרטיות מרבית:

-          האחד, הליך כירורגי כלומר, ניתוח אף – שמציע שינוי קבוע.

-          והשני, הליך שאינו כירורגי, כלומר, פיסול אף המשתמש בהזרקת חומרי מילוי כדי לעצב את האף – ומציע שינוי זמני בלבד (כחצי שנה עד שנה).

ניתוח אף – למי זה מתאים?

ניתוח אף מציע לא רק שיפור אסתטי המטפל באיזון תווי הפנים, אלא גם טיפול רפואי המציע פתרונות לבעיות מבניות המפריעות לנשימה.

דוגמות לבעיות שבהם אפשר לטפל רק באמצעות הליך כירורגי:

-          מחיצה סוטה – מחיצת האף היא הסחוס הממוקם במרכז בין שני צדי האף. כאשר המחיצה סוטה ולא ממוקמת במרכז, היא פוגעת במעבר האוויר. מחיצה סוטה היא לפעמים מולדת ולפעמים נוצרת כתוצאה מפציעה. ניתוח אף יכול לתקן את מיקום המחיצה ולשפר את זרימת האוויר. לעתים הניתוח מעלים גם את תופעת הנחירות.

-          גבנון באף – בליטה באזור גשר האף עלולה ליצור רושם של אף שבור. ניתוח אף יכול להסיר את עודפי הסחוס מהגבנון, לעצב מחדש את האף ולהציע מראה פנים משופר.

-          צורת נחיריים – ניתוח אף יכול לטפל בנחיריים רחבים מדי, להצר אותם ולהציע למטופל מראה של אף מעודן יותר.

-          קצה אף גדול – קצה אף בולבוסי עלול ליצור מראה פנים לא מאוזן. ניתוח אף שבמהלכו מוסר חלק מהסחוס בקצה האף, מאפשר לשנות את צורת קצה האף ולהציע מראה פנים הרמוני יותר.

עיצוב אף – למי זה מתאים?

ניתן היום לעצב את האף מבלי לעבור ניתוח. הליך לא כירורגי זה הפך פופולרי מאוד לאחרונה בשל העובדה שהוא חוסך זמן, כסף ואי נוחות – בהשוואה לניתוחי האף המסורתיים.

הליך עיצוב אף מבוסס על הזרקת חומרי מילוי עוריים שמאפשרים לרופא לפסל ולעצב את האף כדי לשפר את המראה שלו. אלא שהליך זה לא מתאים לכולם.

עיצוב אף יכול להציע תוצאות טובות לאנשים שאפם נוטה לצד אחד, למי שרוצה להסוות בליטה קטנה באמצע האף, למי שמעוניין להרים את קצה האף למצב ישר יותר, או ליצור הגדרה ברורה יותר של קצה האף.

אבל אם אתם סובלים מבעיות תפקודיות, כמו מחיצה סוטה, או אם אתם מעוניינים להקטין את גודל האף שלכם באופן דרמטית – הליך קוסמטי לא ניתוחי זה, הוא לא הבחירה הנכונה עבורכם. בכול מקרה עדיף להתייעץ עם המנתח הפלסטי.

למרות שטכנית, הזרקת חומרי המילוי מוסיפה נפח לאף, התוצאה הסופית היא בדרך כלל אף שנראה מעודן ואפילו קטן יותר. בדיוק כמו שנשים עומדות מול המראה, מסוות ומטשטשות את קווי מתאר האף כשהן מתאפרות, כך עושה גם הרופא המעצב את האף עם חומרי המילוי.

עיצוב אף שאינו כירורגי, המופקד בידיו של מנתח פלסטי מומחה לטיפולי פנים, יכול להשיג תוצאות נהדרות.

המאמר נכתב באדיבות צוות המומחים של אתר Dream Nose

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה